Felanmälan
Vem som ska ta emot din felanmälan beror på vilken typ av fel som uppstått.
- Felanmälan på fastigheten gemensamma utrymmen sköts av Storholmen förvaltning, till exempel lampor som inte tänds. Se Teknisk förvaltning
- Vid fel uppkomna i er lägenhet kan Storholmen förvaltning vara behjälpliga att åtgärda fel mot att de fakturerar den boende direkt. Tex, stopp i avlopp, trasig blandare i tvättrum. (För ansvarsfördelning i mellan BRF/Boende se föreningens tadgar §32) Vid frågor kontakta styrelsen.
- Hissar. Vid fel på hissen, kontakta leverantören Kone direkt på telefon 0771-50 00 00 uppge Brf Tegelmonoliten.
- Lås och portar i fastigheten. Vid fel på fastighetens lås, t.ex. dörr till soprum, felanmäler du till styrelsen: brftegelmonoliten@gmail.com
- Garageportar, felanmäler du till styrelsen: brftegelmonoliten@gmail.com
- Avfallskvarn, Vid fel kontakta Miljökvarnar Nordic AB på telefon: 0769-48 41 00 eller webbplats: www.matavfallssystem.se/konsument/felanmal...
Avfallskvarnarna har 5 års garanti.
Jour
Vid akuta fel kontakta Dygnet runt service fastighetsjour AB på telefon 08-18 70 00
Detta bör undvikas och ska endast ske:
- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador (exempelvis vid stora vattenläckage).
- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid.
OBS! Jour utryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet. Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsskyldig.
Skadegörelse
Polisanmäls enligt instruktioner på hemsidan och anmäls till styrelsen på brftegelmonoliten@gmail.com